tisdag, oktober 17, 2006

Det Statliga Verket och Euro Vision Contest Del 10:4



DEL 10:4

Och jag reste tillbaka till Sverige för att glädjas åt mitt guldfynd och för att sätta mig och fundera över hur jag ska förvalta det. En viktig fråga var ingalunda hur jag skulle skaffa resurser till en superdator av denna kaliber. Jag kom genast att tänka på det gemensamma projekt Det Statliga Verket som skulle främja Tillväxten och Det Statliga Verket som gav Bistånd i Utlandet bedrev i den korrumperade Öststatsregionen. Mitt i detta damp plötsligt även ett nytt uppdrag in från ett Företag som räknade på Konstgjorda Solstrålar, som liksom genom ödets nick pekade åt vilket håll jag skulle vandra. Det var som ännu en bekräftelse på att jag var på god väg att komponera ihop det bästa bidraget till Euro Vision Contest någonsin.
Det dröjde inte länge förrän jag satt tillsammans med en äldre herre, en annan Konsult och representant från Det Statliga Bolaget med Konsulter som skulle främja Företagens tillväxt, på ett plan som återigen flög i sydostlig motvind ner till Den Korrumperade Öststaten. Nu är ni säkert förvirrade över dessa Statliga Verk och Statliga Bolag. Och det kan jag säga, att det var jag med. I korta drag så var det så att det stora projektet som Staten givit Det Statliga Verket som gav Bistånd i Utlandet, förvaltades av två andra parter - Det Statliga Verket som skulle främja Tillväxten och Det Statliga Bolaget med Konsulter som skulle främja Företagens tillväxt. Det förra, Verket, skulle fördela pengarna och kontrollera redovisningen, medan det senare, nämligen Bolaget, skulle svara på mina frågor, liksom delge sin mening. Så nu när ni förhoppningsvis har fått klarhet i det, är jag redo att fortsätta. Om ni ännu inte förstått hur det hela hänger ihop, har jag även förståelse för detta, för det händer mig fortfarande att jag tvivlar på att jag verkligen förstått och smält detta uppfinningsrika koncept...