fredag, september 15, 2006

Det Statliga Verket och Euro Vision Contest Del 9:6



DEL 9:6

Apropå Jättar - och för att samtidigt gå in på något mer konkret - tänkte jag fortsätta min historia med att berätta om den trevliga invit som kom från Det Stora Energibolaget, som bjöd in till upphandling lagom till jul. Alla vi, deltagarna i Euro Vision Contest, samlades likt förväntansfulla barn på julafton och såg fram emot julklappsutdelningen. För nu skulle vi alla lämna in vår lista till jultomten och jultomten skulle utifrån denna lista ge någon – dock bara en av oss – en desto större present. Spänningen var olidlig då de första poängen i Euro Vision Contest skulle utdelas.
Själv visste jag att jag lyckats snacka mig in hos Det Stora Energibolaget, som visade att de gillade mina idéer och kände till mina lite galna projekt. Jag kunde inte låta bli att vara lite sur över den konkurrens jag skulle få av det finska flygplanet - som ju jag själv designat och vars motorer jag startat - när givetvis även Det Finska Företaget anmälde sitt intresse att vinna denna deltävling i Euro Vision Contest. Men de små trollen var trots allt ganska charmiga.
Samtidigt hörde jag ryktas om att det Statliga verket jobbade för högtryck med att ta fram en liknande färgkarta som vårt Modiga Team mer än ett år tidigare tagit fram till alla landets Kommuner. Och Det Statliga Verket hade nu fått lite bättre pli på de verktyg som gjorde att de nu kunde navigera genom Internet. Men ännu var steget långt till fulländningen och slutförandet av de två stora projekten - Teknik- och Framtidsprojekt och Produktions-, Rationaliserings- och Framtidsprojektet. Trots ytterligare inpyttsade slantar som Staten generöst överöste Det Statliga Verket med.