lördag, juli 29, 2006

Det Statliga Verket och Euro Vision Contest Del 7:2



DEL 7:2

Nu var det officiellt - Euro Vision Contest var igång!

Jag hade redan lyft från marken och lämnat Det Statliga Verket bakom mig i periferin. De vindar som bar mig visade sig komma från väst, då jag tog sats och flög österut till vårt grannland Finland. Jag landade i Helsingfors för att titta på Det Finska Företaget, som sysslade med liknande beräkningar som Det Statliga Verket. Jag var nämligen övertygad om att Det Finska Företaget i hemlighet snickrade på ett riktigt bra bidrag till Euro Vision Contest...


Nu var det så att Den Finska Chefen fixade lite stålar hos ett riskkapitalbolag för att genomföra en internationell invasion, så Det Finska Företagets skapelser och produkter skulle översvämma i stort sett alla världens hörn, med hjälp av det fantastiska påfundet Internet. Det var en sådan bedömning man gjorde från riskkapitalbolagens sida på den tiden. Och jag måste medge att jag delvis är beredd att hålla med.
För den som startade sina motorer då, har chansen att redan imorgon hinna landa på många internationella flygplatser. Den som startar först idag, kommer att med expresståg nå sin första stora internationella flygplats först nästa vecka. Och då har det globala handeltåget redan gått och lämnat alla andra efter sig med frågetecken fladdrande i luften intill deras förvånade miner. En del kommer att springa på perrongen för att kanske till och med hinna ikapp tåget. Det Statliga Verket dock, är jag rädd, kommer inte ens att stå på perrongen. För de har ingen tidtabell. Och deras vagnar är inte anpassade till järnvägsspåret. När de om tio år byggt om sina vagnar kommer de även att upptäcka att innehållet i Det Statliga Verkets vagnar inte är anpassat till Marknaden. Frukterna kommer dessutom att vara ruttna. Men, det är först om tio år det....
Nu ska ni i stället få höra historien om hur jag skapade det första flygplanet i Det Finska Företagets flygflotta.